,,შენ სიკვდილის რა ღირსი ხარ , / სასიკვდილო მე ვარ მხოლოდ.”

აკაკი წერეთლის პოემა – ,,გამზრდელი” უამრავი ასპექტითაა საინტერესო ,  თუმცა , ჩემი აზრით , ამ ნაწარმოებში მთავარი მოვლენა ხდება მაშინ , როდესაც საფარ-ბეგთან საუბრის შემდეგ , ჭკუითა და  გამოცდილებით  განთქმული ჰაჯი-უსუბი იკლავს თავს . განსაკუთრებით საინტერესოა მისი ბოლო ფრაზა:

,,შენ სიკვდილის რა ღირსი ხარ ”

ეს წინადადება ცოტა უცნაურად ჟღერს . წუთისოფელში  ადრე თუ გვიან ხომ ყველასთვის დადგება მომენტი , როდესაც გარკვეული ეტაპიუნდა დამთავრდეს . თუმცა , ეს მხოლოდ ერთი მხარეა და საქმე გვაქვს უბრალო , ფიზიკურ მოვლენასთან , როელიც ყოველთვის ხდებოდა , მიმდინარეობს და მოხდება . მაგრა მოსზრება შეგვეცვლება , როდესაც გავიგებთ თუნდაც წმ. ამბროსი მედიოლანელის აზრზს , რომელიც ამბობს :

,,ბრიყვს სიკვდილის ეშინია , როგორც უდიდესი ბოროტებისა , ხოლო ბრძენნი ეძიებენ მას- როგორც სრომის შემდგომად განსვენებას და უწმინდურებათა დასასრულს . აგრეთვე საკმაოდ საინტერესოა ჰაჯი-უსუბის მეორე ფრაზა : ,,სასიკვდილო მე ვარ მხოლოდ .” რის გამო უნდა იყოს სიკვდილის ღირსი  ჰაჯი-უსუბი , რომელსაც დიდი წვლილი მიუძღვის მომავალი თაობის ღირსეულად აღზრდაში.

,,სადაც კია გვარიშვილი ,

ყველა მისიგაზრდილია.” ვკითხულობთ პოემაში . მერე რა თუ ერთმა მისმა მოსწავლემ უკეთური საქმე ჩაიდინა . ჩემი აზრით , ამის პასუხიც სახარებაში უნდა ვეძიოთ : ,,მე ვარ მწყემსი კეთილი , მწყემსმან კეთილმან თავი თვისი დასდვის ცხოვართათვის.” ამ საქმის მიმდევარს უამრავი ცხვარი ჰყავს . თუმცა , ძალიან განიცდის ერთის დაკარგვასაც და უზომოდ ბედნიერიაა ერთი გზააბნეული თიკანის პოვნით . თუ ამ გადასახედიდან შევხედავთ სიტუაციას , ნათელი გახდება რის გამო გამოუტანა საფარბეგის გამზრდელმა საკუთარ თავს სიკვდილის განაჩენი .

არსებობს სწავლება , რომ ადამიანი სასიკვდილო სარეცელთან ტანჯვისას საკუთარ ცოდვებს ინანიებს , ხოლო ვინც უტანჯველად გადის ამსოფლიდან , დიდ ნაბიჯი აქვს გადადგმული საცხოვნებლად . ტყვიით გარდაცვლილი ადამიანი ყოველგვარი ,,გართულების გარეშე” კვდება  და არც იტოვებს ცოდვის მონანიების საშუალებას . საფარს კი ამ სცენის შემხედვარს , სიცოცხლის ბოლომდე სინდისის ქენჯნა შეაწუხებდა და აღარ გაიმეორებდა მსგავს შეცდომას .

და მაინც , რის გამო არ იყო სიკვდილის ღირსი საფარ-ბეგი ? ამ კითხვაზე პასუხს გაგვცემს არქიმანდრიტი რაფაელი : ,,ქრისტეს აღდგომით სიკვდილი მარაისობაში დაბადებაა . გქონდესსიკვდილის უნარი ამქვეყნიურისათვის – ეს ხელოვნებაა .’ საკუთარი ქმედებით დამძიმებული საფარ-ბეგი კი არ იყო ამ ხელოვნების შეცნობის ღირსი .

5 Comments

Filed under კრიტიკა

5 responses to “,,შენ სიკვდილის რა ღირსი ხარ , / სასიკვდილო მე ვარ მხოლოდ.”

  1. ეს ცოტა საკამათო თემაა ^_^

  2. George

    tavis mokvla arcert shemtxvevashi gasamarlebeli ar aris

  3. mananatepnadze@gmail.com

    chemi azrit sworad moiqca radgan veranair sasjels ver miusjida sapars rom igi datanjuliyo da man tavis sikvdilit gamousworebeli shecdoma daanaxa da mteli cxovrebis ganmavlobashi datanjuli datova..

კომენტარის დატოვება

